Wysuń/Schowaj Panel Logowania
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku

Zespół Szkół Technicznych we Włocławku

Rok założenia 1920

Technik Organizacji Reklamy

A A A

TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH WE WŁOCŁAWKU


CharakterystykaUczeń technikum organizacji reklamy powinien w trakcie nauki zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania następujących zadań zawodowych:
organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej,
projektowania oraz wykonywania środków reklamowych,
dodatkowo: udział w projektach i kursach zawodowych (szczegóły w: charakterystyka szkoły),
nauka w szkole kończy się egzaminem maturalnym oraz egzaminem potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie (egzamin z pierwszej kwalifikacji w trakcie nauki),
języki obce: angielski i niemiecki.


Egzamin zawodowyEgzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie obejmuje 2 kwalifikacje zdawane w etapach. Pierwsza kwalifikacja po klasie II, a druga kwalifikacja w klasie IV (po I semestrze). Nazwy kwalifikacji:
A.26. Sprzedaż produktów i usług reklamowych.
A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej.
Pozytywnie zdane dwie kwalifikacje i ukończenie szkoły daje tytuł technika organizacji reklamy.


Szkoła prowadzi kształcenie w tym kierunku od 2012 rokuPrzekonać nabywcę... czyli o pracy technika organizacji reklamy
Od pewnego czasu jesteśmy mocniej atakowani przez różne formy reklamy. Telewizja, radio, prasa, pełna jest przekonań, zapewnień, zachęt do nabycia określonego produktu lub skorzystania z usług. Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei. Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy. Technik organizacji reklamy powinien umieć posługiwać się nowoczesnymi urządzeniami i sprzętem technicznym oraz odpowiednio użytkować i konserwować narzędzia pracy. Zawód technik organizacji reklamy jest zawodem wymagającym łączenia w sobie, między innymi, wiedzy ekonomicznej, plastycznej, psychologicznej i lingwistycznej.

Dla potrzeb uczniów tej klasy tworzymy pracownię organizacji reklamy (otwarcie 2013 r.) oraz studio telewizji szkolnej TV ZST (otwarcie 2013 r.). Młodzież aktywnie uczestniczy w sesjach fotograficznych, wystawa pokonkursowa wystawiona w galerii „Wzorcownia” oraz w przygotowaniu materiałów promujących szkołę, konkursach rzeźbiarskich i fotograficznych. W następnych latach planujemy współpracę ze stacją telewizyjną oraz agencjami reklamowymi.


Technik organizacji reklamy może być zatrudniony:
w agencjach reklamowych na stanowiskach autora tekstów i sloganów (copywriter), projektanta grafiki, pracownika działu badań rynkowych, pracownika do spraw obsługi zlecenia,
w działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, jako np. specjalista ds. reklamy,
w biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako np. pracownik biura reklamy,
w agencjach scenariuszowych i studiach graficznych jako np. autor tekstów i sloganów,
w agencjach do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations).


Zdjęcia pracowni komputerowych

Sala 301
Sala 301
Sala 307
Sala 307

Statystyki

Statystyki

Osób online:

2

Odsłon:

2634763

Aktualności:

291

Artykułów:

145

Albumów:

26

Zdjeć w galeri:

5141

Galeria

Galeria

Przejdź do Galerii