pomoc
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku

Papenburg


26.10.2018 12:10
Papenburg
Wizyta studyjna uczniów ZST w Papenburgu
 
W dniach 22-24 października 2018 r. uczniowie  klasy pierwszej i trzeciej technikum mechanicznego i technikum mechatronicznego uczestniczyli w wyjeździe studyjnym do stoczni Meyer Werft w Papenburgu.
 
W ramach współpracy Zespołu Szkół Technicznych we Włocławku z Firmą MARDTEC Sp. z o.o. zorganizowano wizytę studyjną dla grupy uczniów technikum w stoczni Meyer Werft, założonej w 1795 roku i zlokalizowanej w Papenburgu w Niemczech. Stocznia zatrudnia ponad 5 tys. pracowników. Posiada dwa suche doki, jeden z nich o długości 370 m, szerokości 101 m i wysokości 60 m. Obydwa doki są zadaszone i należą do największych na świecie.
 
Celem wizyty studyjnej było między innymi zapoznanie uczniów z nowoczesnym parkiem maszynowym stoczni, rozwijanie wiedzy i zainteresowań z zakresu mechaniki, mechatroniki i obróbki metali, rozwijanie umiejętności językowych, poznanie zastosowania dualnego systemu kształcenia w szkolnictwie zawodowym, ale też rozwijanie kompetencji kluczowych oraz poznanie walorów kulturowych, gospodarczych i środowiskowych Północnych Niemiec. Uczniowie mieli możliwość poznania sposobu organizacji pracy, wymiany spostrzeżeń i doświadczeń, uczestniczenia w pokazach filmów z zakresu historii stoczni, produkcji i montażu gotowych podzespołów. Jednym z punktów wycieczki było także zapoznanie się z historią miasta Papenburg i zwiedzania muzeum historycznego. Odrębnym punktem wycieczki był wyjazd do miasta Leer.
 
Wyjazd został zorganizowany przez Firmę MARDTEC Sp. z o.o. i umożliwił naszym uczniom oraz pracownikom dydaktycznym na wymianę informacji pomiędzy sobą, a także pomiędzy uczestnikami i przedstawicielami odwiedzanego zakładu pracy. Nawiązano kontakty zawodowe w zakresie tematów stanowiących przedmiot wspólnych zainteresowań.
 
Składamy serdeczne podziękowania Firmie MARDTEC Sp. z o.o. za przygotowanie wyjazdu i stworzenie możliwości edukacji praktycznej dla przedstawicieli uczniów naszej szkoły.