W Zespole Szkół Technicznych we Włocławku zrealizowano kampanię z zakresu edukacji finansowej, której celem było zwiększenie świadomości finansowej naszych uczniów.
Światowa kampania edukacyjna „Global Money Week” ma na celu zwiększanie umiejętności finansowych młodych ludzi oraz wiedzy na temat tego, jak mądrze zarządzać pieniędzmi, by osiągnąć samodzielność ekonomiczną i dobrostan materialny. Realizując cel główny Organizatorów Kampanii GMW w naszej szkole odbyły się lekcje, wykłady, webinaria, warsztaty, quizy i konkursy dla uczniów z klas technikum.
Hasło przewodnie GMW 2025 – „Pomyśl, zanim klikniesz follow. Miej finanse pod kontrolą” (ang. Think before you follow, wise money tomorrow) nawiązuje do zmianach zachodzących w dziedzinie finansów cyfrowych oraz sposobie korzystania przez konsumentów z usług finansowych w Internecie – od podążania za finfluencerami, po wzrost wykorzystania sztucznej inteligencji.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego pełni rolę koordynatora kampanii GMW na gruncie krajowym. Koordynacja GMW odbywa się w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR.
Koordynator zajęć w szkole: p. Beata Syska.