pomoc
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku

Projekt edukacyjny Girls Go Circular


18.03.2022 20:22
Projekt edukacyjny Girls Go Circular

Kolejny projekt edukacyjny za nami. Beneficjentami projektu byli uczniowie z klas technikum reklamy.

Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych we Włocławku z klas 1R, 2aR, 2bR  Technikum Reklamy w roku szkolnym 2021/2022 uczestniczyli w projekcie edukacyjnym Girls Go Circular. GGC to finansowany przez Unię Europejską projekt edukacyjny, którego celem jest wyposażenie młodzieży, w szczególności dziewcząt w przedziale wiekowym 14–18 lat, w umiejętności cyfrowe i przedsiębiorcze, a także kształtowanie postaw ekologicznych i odpowiedzialności za środowisko naturalne.

Projekt realizowany był w formule blended learning za pośrednictwem platformy internetowej Circular Learning Space. Girls Go Circular obejmował moduły edukacyjne online dotyczące wyzwań związanych ze zrównoważonym wydobyciem, konsumpcją i ponownym wykorzystaniem zasobów naturalnych. Uczennice i uczniowie dowiedzieli się, poprzez praktyczne działania, jak przejść na gospodarkę o obiegu zamkniętym dla tworzyw sztucznych, metali i urządzeń ICT. Celem projektu było również rozwijanie umiejętności cyfrowych. Uczennice i uczniowie dzięki zdobytym w kursie umiejętnościom potrafią poprowadzić badania online, zaplanować kampanię w mediach społecznościowych, stworzyć filmy i prezentacje lub opracować biznesplany.

Projekt wpisuje się podstawę programową dla przedmiotów takich jak: przedsiębiorczość, doradztwo zawodowe, informatyka, geografia, język polski oraz kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2021/2022:

  • Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne poprzez kursy nt. bezpieczeństwa w sieci oraz netykiety, a także wykorzystanie w projekcie zróżnicowanych narzędzi ICT do pracy zespołowej, tworzenia grafik, filmów i prezentacji. Projekt Girls Go Circular rozwija umiejętności cyfrowe uczniów zgodnie z poziomami biegłości ustalonymi przez Unię Europejską.
  • Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych poprzez m.in. popularyzację nauk ścisłych i przyrodniczych oraz nauk inżynieryjno-technicznych, popularyzację wśród dziewcząt nauk ścisłych i przyrodniczych oraz nauk inżynieryjno-technicznych jako kierunków kształcenia i specjalizacji zawodowej, a także poprzez rozwój umiejętności cyfrowych i ich wykorzystania w praktyce. Projekt Girls Go Circular zachęca dziewczęta w wieku 14-18 lat do zgłębienia istoty dyscyplin STEM i pomaga nabyć kompetencje niezbędne do stawienia czoła wyzwaniom związanym ze zrównoważonym rozwojem.
  • Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne poprzez kursy dot. racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi, modeli biznesowych opartych na idei gospodarki obiegu zamkniętego.

Opiekę nad projektem sprawowała p. Iwona Dominiak, nauczyciel przedmiotów zawodowych z reklamy.