pomoc
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku

Remont budynku dydaktycznego – fotoreportaż cz. 6


14.08.2023 12:37
Remont budynku dydaktycznego – fotoreportaż cz. 6

Trwający remont budynku dydaktycznego szkoły zmierza do przywrócenia jego pełnej funkcjonalności. Prace obejmują czynności wewnątrz budynku i na terenie wokół szkoły.

Na zdjęciach widoczne są działania przebiegające wewnątrz budynku, związane z montażem instalacji elektrycznych, wodociągowych i CO. Kontynuowane są prace budowlane, tynkarskie oraz montażowe. Na zewnątrz podjęto działania zmierzające do wykonania dodatkowego wyjścia ewakuacyjnego z pomieszczeń szatni, przygotowania fundamentów pod budowę i montaż szybu dla windy zewnętrznej. Trwają prace nad wykonaniem ogrodzenia terenu szkoły od strony Bulwarów.

Inne fotorelacje z przebiegu remontu:

Zdjęcia z 4 sierpnia 2023


W trakcie remontu ulegnie zmianie numeracja sal. W podpisach sale ponumerowano podwójnie – przed remontem i po remoncie po ukośniku (np. sala nr 013/001).

Teren przed szkołą przy bocznym wejściu.
Roboty ziemne związane z wykonaniem fundamentów pod konstrukcję windy dla osób z niepełnosprawnością.

Teren przed szkołą przy bocznym wejściu.
Roboty ziemne związane z wykonaniem fundamentów pod konstrukcję windy dla osób z niepełnosprawnością.

Teren przed szkołą od strony podwórza.
Roboty ziemne związane z wykonaniem wejścia do szatni.

Teren przed szkołą od strony podwórza.
Roboty ziemne związane z wykonaniem wejścia do szatni.

Teren przed szkołą od strony podwórza.
Roboty ziemne związane z wykonaniem wejścia do szatni.

Teren przed szkołą od strony podwórza.
Roboty ziemne związane z wykonaniem wejścia do szatni.

Korytarz w piwnicy.

Korytarz w piwnicy.

Szatnia.

Szatnia.

Korytarz na parterze.
Po prawej wejście do sali nr 109/110 (pracowni elektrotechniki).

Korytarz na parterze.
Po prawej wejście do sali nr 109/110 (pracowni elektrotechniki).

Sala nr 109/110.
Pracownia elektrotechniki.

Sala nr 109/110.
Pracownia elektrotechniki.

Sala nr 109/110.
Pracownia elektrotechniki.

Sala nr 109/110.
Pracownia elektrotechniki.

Sala nr 121/126.
Pracownia mechatroniki.

Sala nr 121/126.
Pracownia mechatroniki.

Sala nr 121/126.
Pracownia mechatroniki.

Sala nr 121/126.
Pracownia mechatroniki.

Hol szkoły.
Trwają prace wykończeniowe nad obróbką gzymsów i filarów.

Hol szkoły.
Trwają prace wykończeniowe nad obróbką gzymsów i filarów.

Hol szkoły.
Trwają prace wykończeniowe nad obróbką gzymsów i filarów.

Hol szkoły.
Trwają prace wykończeniowe nad obróbką gzymsów i filarów.

Klatka schodowa między parterem a I piętrem od strony sekretariatu.

Klatka schodowa między parterem a I piętrem od strony sekretariatu.

Klatka schodowa przy auli.
Trwają prace renowacyjne i naprawcze tynków.

Klatka schodowa przy auli.
Trwają prace renowacyjne i naprawcze tynków.

Korytarz na I piętrze przed aulą.
Dwie ok. 100-letnie balustrady znajdujące się przed aulą są jednym z najstarszych, i nielicznych już, elementów szkoły pamiętających początki jej istnienia. Ze względu na wartość historyczną nie planuje się ich wymiany. Wymagane jest jednak dostosowanie ich do dzisiejszych wymagań przepisów BHP dotyczących wysokości balustrad - tzn. podwyższenia do 110 cm.

Korytarz na I piętrze przed aulą.
Dwie ok. 100-letnie balustrady znajdujące się przed aulą są jednym z najstarszych, i nielicznych już, elementów szkoły pamiętających początki jej istnienia. Ze względu na wartość historyczną nie planuje się ich wymiany. Wymagane jest jednak dostosowanie ich do dzisiejszych wymagań przepisów BHP dotyczących wysokości balustrad - tzn. podwyższenia do 110 cm.

Korytarz na I piętrze przed aulą.
Obecnie planuje się podwyższenie zabytkowych balustrad poprzez przecięcie ich u podstawy, dospawanie dalszej części pionowych prętów i poziomych płaskowników i przyspawanie całości z powrotem na miejsce.

Korytarz na I piętrze przed aulą.
Obecnie planuje się podwyższenie zabytkowych balustrad poprzez przecięcie ich u podstawy, dospawanie dalszej części pionowych prętów i poziomych płaskowników i przyspawanie całości z powrotem na miejsce.

Korytarz przed aulą.

Korytarz przed aulą.

Element ozdobny filaru na korytarzu I piętra przy auli.

Element ozdobny filaru na korytarzu I piętra przy auli.

Widok ogólny auli.
Zdjęcie wykonano ze strychu.

Widok ogólny auli.
Zdjęcie wykonano ze strychu.

Widok ogólny auli.
Zdjęcie wykonano ze strychu.

Widok ogólny auli.
Zdjęcie wykonano ze strychu.

Aula.
Prace wykończeniowe ozdobnych tynków.

Aula.
Prace wykończeniowe ozdobnych tynków.

Aula.

Aula.

Aula.
Renowacja tynków.

Aula.
Renowacja tynków.

Aula.
Widoczne elementy instalacji elektrycznej i oświetleniowej (na filarach przygotowano instalację pod ozdobne kinkiety).

Aula.
Widoczne elementy instalacji elektrycznej i oświetleniowej (na filarach przygotowano instalację pod ozdobne kinkiety).

Korytarz na I piętrze.
Widok od środkowej klatki schodowej w kierunku auli. Zacieranie wylewki.

Korytarz na I piętrze.
Widok od środkowej klatki schodowej w kierunku auli. Zacieranie wylewki.

Środkowa klatka schodowa.
Widok z II piętra. Wykonano tynki.

Środkowa klatka schodowa.
Widok z II piętra. Wykonano tynki.

Pomieszczenie nr 306/312 (strych).
Wykonano powierzchnię podłogi z płytek.

Pomieszczenie nr 306/312 (strych).
Wykonano powierzchnię podłogi z płytek.

Pomieszczenie nr 306/312 (strych).
Wykonano powierzchnię podłogi z płytek.

Pomieszczenie nr 306/312 (strych).
Wykonano powierzchnię podłogi z płytek.

Magazyn (pomieszczenie nr 309/316 – strych).
Wykonano powierzchnię podłogi z płytek.

Magazyn (pomieszczenie nr 309/316 – strych).
Wykonano powierzchnię podłogi z płytek.

Korytarz na II piętrze w kierunku sal nr 301-305/301-311.
W celu dostosowania szkoły do potrzeb osób z niepełnosprawnością zniwelowano poziom podłogi na II piętrze. Z niewiadomych historycznych przyczyn sale nr 301-303 znajdowały się na poziomie o 15-18 cm wyższym niż korytarz i inne sale lekcyjne na tym piętrze. Problem rozwiązano podnosząc poziom podłogi na części korytarza przyległej do tych sal oraz w salach nr 304-305/308-309. Jednakże nie podnoszono poziomu podłogi na pozostałej części II piętra. Na skutek przeprowadzonych prac powstała na korytarzu pochylnia, którą widać na powyższym zdjęciu na pierwszym planie.

Korytarz na II piętrze w kierunku sal nr 301-305/301-311.
W celu dostosowania szkoły do potrzeb osób z niepełnosprawnością zniwelowano poziom podłogi na II piętrze. Z niewiadomych historycznych przyczyn sale nr 301-303 znajdowały się na poziomie o 15-18 cm wyższym niż korytarz i inne sale lekcyjne na tym piętrze. Problem rozwiązano podnosząc poziom podłogi na części korytarza przyległej do tych sal oraz w salach nr 304-305/308-309. Jednakże nie podnoszono poziomu podłogi na pozostałej części II piętra. Na skutek przeprowadzonych prac powstała na korytarzu pochylnia, którą widać na powyższym zdjęciu na pierwszym planie.

Korytarz na II piętrze.
Widok od sali nr 303/303 w kierunku środkowej klatki schodowej. Stan po podniesieniu poziomu podłogi.

Korytarz na II piętrze.
Widok od sali nr 303/303 w kierunku środkowej klatki schodowej. Stan po podniesieniu poziomu podłogi.

Sala nr 303/303.
Widoczne przejście do sali nr 302/302 zostanie zlikwidowane.

Sala nr 303/303.
Widoczne przejście do sali nr 302/302 zostanie zlikwidowane.

Sala 304/308.
Stan po podniesieniu poziomu podłogi.

Sala 304/308.
Stan po podniesieniu poziomu podłogi.

Sala 305/309.
Stan po podniesieniu poziomu podłogi.

Sala 305/309.
Stan po podniesieniu poziomu podłogi.

Strych nad aulą.
Po remoncie strych zostanie oznakowany jako pomieszczenie nr 304. Widoczna konstrukcja kopuły auli i więźby dachowej.

Strych nad aulą.
Po remoncie strych zostanie oznakowany jako pomieszczenie nr 304. Widoczna konstrukcja kopuły auli i więźby dachowej.

Strych nad aulą.
Widoczna konstrukcja kopuły auli i więźby dachowej.

Strych nad aulą.
Widoczna konstrukcja kopuły auli i więźby dachowej.

Strych nad aulą.
Widoczna konstrukcja kopuły auli i więźby dachowej.

Strych nad aulą.
Widoczna konstrukcja kopuły auli i więźby dachowej.

Strych nad aulą.
Widoczna konstrukcja kopuły auli i więźby dachowej.

Strych nad aulą.
Widoczna konstrukcja kopuły auli i więźby dachowej.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od strony ul. Bulwary.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od strony ul. Bulwary.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od strony ul. Bulwary. Na zdjęciu grupa pracowników w trakcie układania muru z cegieł klinkierowych.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od strony ul. Bulwary. Na zdjęciu grupa pracowników w trakcie układania muru z cegieł klinkierowych.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od skrzyżowania ul. Ogniowa/Bulwary. Na zdjęciu pracownik w trakcie układania muru z cegieł klinkierowych.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od skrzyżowania ul. Ogniowa/Bulwary. Na zdjęciu pracownik w trakcie układania muru z cegieł klinkierowych.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od strony ul. Bulwary. Na zdjęciu pracownik w trakcie układania muru z cegieł klinkierowych.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od strony ul. Bulwary. Na zdjęciu pracownik w trakcie układania muru z cegieł klinkierowych.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od strony ul. Bulwary. Na zdjęciu pracownik w trakcie układania muru z cegieł klinkierowych.

Trwa budowa ogrodzenia terenu szkoły.
Widok od strony ul. Bulwary. Na zdjęciu pracownik w trakcie układania muru z cegieł klinkierowych.