Dnia 07.11.2023 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w szkoleniu, które dotyczyło przygotowania młodych ludzi do udziału w debacie oksfordzkiej.
Debata jest wspaniałym narzędziem edukacyjnym pomagającym w tworzeniu nawyków ułatwiających pracę w grupie i budowaniu pełnej, wartościowej argumentacji swojego stanowiska, uczącym kultury komunikacji. Centrum Kultury Browar B zostało laureatem konkursu grantowego „InwestorJa” organizowanego przez Fundację Empiria i wiedza, dlatego zaprasza włocławskich uczniów do udziału w tym przedsięwzięciu.
Szkolenie poprowadził tutor p. Szymon Ludwig, który ukazał cykl ciekawych wykładów (m.in. z zakresu budowania poprawnych argumentów, rozpoznawania technik manipulacyjnych i nieuczciwej argumentacji, krytycznego korzystania z mediów elektronicznych), warsztaty z zakresu zasad debaty oksfordzkiej, komunikacji niewerbalnej i argumentacji. Po dobrej dawce wiedzy i praktyki uczestnicy sprawdzą swoje możliwości, biorąc udział w debatach oksfordzkich, podczas których rozmawiać będą na ważne tematy dotyczące współczesnej kultury i naszego regionu.
Lista uczniów, którzy wzięli udział w szkoleniu „Wolne Myśli II”: Miłosz Wałęka, klasa 4MT; Aleksandra Olejnik, klasa 4bR; Szymon Kuczkowski, klasa 2 TMT; Piotr Rybacki, klasa 1 TMT; Kacper Gralak, klasa 5 MI; Jakub Kobus, klasa 3I; Martyna Kołodziejska, klasa 3 RI; Zofia Seklecka, klasa 1a TR; Aleksandra Sawiuk, klasa 5R; Bartłomiej Szejna, klasa 4a I; Klaudia Wrześniak, klasa 4b R; Robert Błażejewski, klasa 2 TMT; Mateusz Rajewski, klasa 1 TMT; Oskar Krygier, klasa 4a I; Aleksandra Jasińska, klasa 3 RI; Magdalena Targas, klasa 3 RI; Aleksander Malczewski, klasa 2a TR; Katarzyna Adamczyk, klasa 2a TR; Maciej Świątkowski, klasa 2a TI; Piotr Kowalski, klasa 3I.
Celem projektu jest wykształcenie i utrwalenie w uczestnikach kompetencji miękkich bezpośrednio związanych ze świadomym i aktywnym funkcjonowaniem w nowoczesnym społeczeństwie obywatelskim.
Materiał przygotowała: p. Magdalena Wojciechowska.