pomoc
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku

Projekt edukacyjny „Wolne Myśli II”


26.02.2024 22:32
Projekt edukacyjny „Wolne Myśli  II”

Uczniowie Zespołu Szkół Technicznych we Włocławku uczestniczyli w Projekcie „Wolne Myśli II”, który zorganizowany był przez Centrum Kultury „Browar B”.

Celem projektu było przygotowanie młodzieży do debaty oksfordzkiej. Uczniowie ZST mieli okazję rozwijać swoje kompetencje społeczne związane ze świadomym, aktywnym i efektywnym funkcjonowaniem w nowoczesnym społeczeństwie. W ramach projektu odbywały się w szkole ciekawe szkolenia poprowadzone przez ekspertów z fundacji „Projekty Edukacyjne” z Poznania, które miały na celu przygotować uczniów do wystąpienia publicznego oraz ukazały zasady prowadzenia debat.

W trakcie realizacji projektu od grudnia 2023 do lutego 2024 r. zorganizowane zostały w Centrum Kultury Browar B. trzy debaty. Uczniowie mieli okazję zmierzyć się z przeciwnikami z włocławskich szkół na tematy  społeczne, kulturalne oraz związane z Włocławkiem. Uczniowie naszej szkoły, pod okiem wykwalifikowanych specjalistów i ekspertów, nabyli umiejętności  kulturalnej wypowiedzi oraz poznali zasady debatowania, których celem jest debata oksfordzka.

Uczniowie projektu:

  1. Piotr Rybacki, klasa 1TMT
  2. Mateusz Rajewski, klasa 1TMT
  3. Zofia Seklecka, klasa 1aTR
  4. Szymon Kuczkowski, klasa 2TMT
  5. Robert Błażejewski, klasa 2TMT
  6. Aleksander Malczewski, klasa 2a TR
  7. Katarzyna Adamczyk, klasa 2a TR
  8. Maciej Świątkowski, klasa klasa 2aTI
  9. Jakub Kobus, klasa 3I
  10. Piotr Kowalski, klasa 3I
  11. Aleksandra Jasińska, klasa 3RI
  12. Magdalena Targas, klasa 3RI
  13. Martyna Kołodziejska, klasa 3RI
  14. Bartłomiej Szejna, klasa 4aI
  15. Oskar Krygier, klasa 4aI
  16. Klaudia Wrześniak, klasa 4bR
  17. Aleksandra Olejnik, klasa 4bR
  18. Miłosz Wałęka, klasa 4 MT
  19. Kacper Gralak, klasa 5MI
  20. Aleksandra Sawiuk, klasa 5R

W debacie udział wzięli:

  1. Mateusz Rajewski, klasa 1TMT
  2.  Piotr Rybacki, klasa 1TMT
  3. Katarzyna Adamczyk, klasa 2aTR
  4. Robert Błażejewski, klasa 2TMT
  5. Aleksandra Jasińska, klasa  3RI
  6. Martyna Kołodziejska, klasa 3RI
  7. Bartłomiej Szejna, klasa 4aI.

Uczestnicy projektu mieli szansę rozwoju i zdobycia ciekawych umiejętności, które mogą wykorzystać na zajęciach edukacyjnych oraz w codziennym życiu. Debatowanie stwarza wiele możliwości: ułatwia wypowiadanie się na wybrane  tematy, usprawnia logiczne i krytyczne myślenie, rozwija umiejętność długich i klarownych wypowiedzi oraz przygotowuje do publicznych wystąpień. Dziękujemy Uczniom za udział w ciekawej inicjatywie w naszej szkole.

Opiekę nad uczniami sprawowały Opiekunki Samorządu Uczniowskiego: p. Katarzyna Trząsalska i p. Magdalena Wojciechowska.

Wykorzystano zdjęcia organizatora debaty.