pomoc
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku

Remont budynku dydaktycznego – fotoreportaż cz. 11


30.01.2024 07:20
Remont budynku dydaktycznego – fotoreportaż cz. 11

Budynek Zespołu Szkół Technicznych we Włocławku przechodzi ogromną metamorfozę. Dzięki otrzymanemu finansowaniu szkoła zyskuje nowe oblicze.

Dotychczasowe działania obejmowały wykonanie izolacji fundamentów, wymianę systemu grzewczego, instalacji wodnej, kanalizacyjnej i elektrycznej. Zakres prac objął wymianę stolarki drzwiowej, okiennej i naprawę więźby dachowej. Wdrożono działania termomodernizacyjne i rozpoczęto wykonanie nowej elewacji w jaśniejszych kolorach. Ważnym elementem tych prac jest dostosowanie obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Rozpoczęto wykonanie fundamentów pod montaż windy zewnętrznej.

Jedenasta część fotorelacji ukazuje obecny stan prac remontowych, montaż ścian przeciwpożarowych, okładzin kamiennych schodów i korytarzy, wykonanie drewnianych podłóg w klasach. Wykonawca zmierza do wdrożenia prac wykończeniowych, instalacji sufitów podwieszanych, oświetlenia, malowania ścian w klasach, położenia tynków stiukowych i montażu elementów wyposażenia.

Remont budynku szkoły zmniejszy koszty ogrzewania i energii elektrycznej. Po 100 latach funkcjonowania szkoła wymagała kompleksowego działania. Należy wspomnieć, że od czasu jego wybudowania w latach 20. XX wieku nie przechodził tak gruntownego remontu.

Materiał przygotował: Donat Marszałek

Inne fotorelacje z przebiegu remontu:

Zdjęcia z 5 stycznia 2024


W trakcie remontu ulegnie zmianie numeracja sal. W podpisach sale ponumerowano podwójnie – przed remontem i po remoncie po ukośniku (np. sala nr 013/001).

Budynek szkoły od frontu.
Obecnie trwają prace nad termomodernizacją lewej części frontu szkoły, zaś pośrodku i po prawej stronie widać efekt zakończonych prac wraz z rozjaśnioną kolorystyką elewacji.

Budynek szkoły od frontu.
Obecnie trwają prace nad termomodernizacją lewej części frontu szkoły, zaś pośrodku i po prawej stronie widać efekt zakończonych prac wraz z rozjaśnioną kolorystyką elewacji.

Budynek szkoły od frontu.
W górnej części zamontowano datę „1920”. Nie odnosi się ona jednak do daty budowy budynku, tylko do daty utworzenia Państwowej Niższej Szkoły Technicznej we Włocławku funkcjonującej pierwotnie (w latach 1920–1924) na ul. 3 Maja 7 (wówczas była to ul. Szeroka 7). Budowę obecnego budynku ZST rozpoczęto w 1922 roku, a za datę jego wstępnego oddania do użytku można przyjąć rok 1924, kiedy przeniesiono szkołę z ul. Szerokiej 7 w dzisiejsze miejsce. Prace wykończeniowe trwały jednak aż do roku 1929. Koncepcję umieszczenia daty (niekoniecznie 1920) w górnej części frontu budynku prezentował w swoich projektach Franciszek Krzywda-Polkowski (1881-1949) – autor projektu z 1922 roku, według którego zbudowano gmach szkoły. Umieszczenie daty w tym miejscu pozostawało jednak dotychczas niezrealizowanym zamysłem.

Budynek szkoły od frontu.
W górnej części zamontowano datę „1920”. Nie odnosi się ona jednak do daty budowy budynku, tylko do daty utworzenia Państwowej Niższej Szkoły Technicznej we Włocławku funkcjonującej pierwotnie (w latach 1920–1924) na ul. 3 Maja 7 (wówczas była to ul. Szeroka 7). Budowę obecnego budynku ZST rozpoczęto w 1922 roku, a za datę jego wstępnego oddania do użytku można przyjąć rok 1924, kiedy przeniesiono szkołę z ul. Szerokiej 7 w dzisiejsze miejsce. Prace wykończeniowe trwały jednak aż do roku 1929. Koncepcję umieszczenia daty (niekoniecznie 1920) w górnej części frontu budynku prezentował w swoich projektach Franciszek Krzywda-Polkowski (1881-1949) – autor projektu z 1922 roku, według którego zbudowano gmach szkoły. Umieszczenie daty w tym miejscu pozostawało jednak dotychczas niezrealizowanym zamysłem.

Teren przy bocznym wejściu do szkoły.
Trwa budowa fundamentów windy zewnętrznej.

Teren przy bocznym wejściu do szkoły.
Trwa budowa fundamentów windy zewnętrznej.

Teren przy bocznym wejściu do szkoły.
Trwa budowa fundamentów windy zewnętrznej. W tle rozebrany przedsionek bocznego wejścia przewidziany do późniejszego odbudowania.

Teren przy bocznym wejściu do szkoły.
Trwa budowa fundamentów windy zewnętrznej. W tle rozebrany przedsionek bocznego wejścia przewidziany do późniejszego odbudowania.

Teren przy bocznym wejściu do szkoły.
Trwa budowa fundamentów windy zewnętrznej. W tle rozebrany przedsionek bocznego wejścia przewidziany do późniejszego odbudowania.

Teren przy bocznym wejściu do szkoły.
Trwa budowa fundamentów windy zewnętrznej. W tle rozebrany przedsionek bocznego wejścia przewidziany do późniejszego odbudowania.

Sala nr 216/205.
W niektórych salach położono już nowe parkiety.

Sala nr 216/205.
W niektórych salach położono już nowe parkiety.

Sala nr 216/205.
W niektórych salach położono już nowe parkiety.

Sala nr 216/205.
W niektórych salach położono już nowe parkiety.

Korytarz w piwnicy.
Widok od przodu szkoły. Dla porównania stan z 13.04.2008 – korytarz przed remontem → LINK.

Korytarz w piwnicy.
Widok od przodu szkoły. Dla porównania stan z 13.04.2008 – korytarz przed remontem → LINK.

Korytarz w piwnicy.
Po lewej szatnia. Nisko zamontowane okrągłe rury wchodzące poprzecznie do sali po prawej stronie (sala nr 010/012) odpowiadają za wentylację – nawiew i wywiew powietrza z sali. Takie rozwiązanie zostało zaplanowane dla wszystkich sal lekcyjnych w piwnicy.

Korytarz w piwnicy.
Po lewej szatnia. Nisko zamontowane okrągłe rury wchodzące poprzecznie do sali po prawej stronie (sala nr 010/012) odpowiadają za wentylację – nawiew i wywiew powietrza z sali. Takie rozwiązanie zostało zaplanowane dla wszystkich sal lekcyjnych w piwnicy.

Szatnia.
Pod sufitem szatni po lewej i po prawej znajdują się rury systemu oddymiającego, zaś środkowa rura to system wentylacji. Rura po lewej stronie nie jest jeszcze ukończona, zostanie ona niebawem dociągnięta do końca pomieszczenia.

Szatnia.
Pod sufitem szatni po lewej i po prawej znajdują się rury systemu oddymiającego, zaś środkowa rura to system wentylacji. Rura po lewej stronie nie jest jeszcze ukończona, zostanie ona niebawem dociągnięta do końca pomieszczenia.

Piwnica, klatka schodowa na końcu szkoły.
Wykonano okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

Piwnica, klatka schodowa na końcu szkoły.
Wykonano okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

Parter, klatka schodowa na końcu szkoły.
Wykonano okładziny stopni schodów z płytek granitowych. Dla porównania stan z 11.04.2008 – klatka schodowa przed remontem → LINK.

Parter, klatka schodowa na końcu szkoły.
Wykonano okładziny stopni schodów z płytek granitowych. Dla porównania stan z 11.04.2008 – klatka schodowa przed remontem → LINK.

Parter, klatka schodowa na końcu szkoły.
Wykonano okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

Parter, klatka schodowa na końcu szkoły.
Wykonano okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

I piętro, klatka schodowa na końcu szkoły.
Wykonano okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

I piętro, klatka schodowa na końcu szkoły.
Wykonano okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

Korytarz na parterze.
Widok od końca szkoły. Po prawej stronie pokój wicedyrektora, dalej pokój nauczycielski.

Korytarz na parterze.
Widok od końca szkoły. Po prawej stronie pokój wicedyrektora, dalej pokój nauczycielski.

Korytarz na I piętrze.
Widok od końca szkoły. Za ścianą po prawej stronie znajduje się sala nr 222/210.

Korytarz na I piętrze.
Widok od końca szkoły. Za ścianą po prawej stronie znajduje się sala nr 222/210.

Korytarz na I piętrze.
Po prawej sala nr 227/216, po lewej 214/203. Trwający obecnie remont uwzględniał w swoich celach montaż systemu wentylacji i oddymiania piwnicy, którego wlot i wylot powietrza umiejscowiono na dachu. Rury transportujące powietrze między dachem a piwnicą przeprowadzono w miejscu widocznym na zdjęciu. Wcześniej znajdował się tu dyskretny zabytkowy łuk z przyściennymi półfilarami z dekoracyjnymi gzymsami. Na zdjęciu można dostrzec efekt prac polegających na chęci zachowania historycznej koncepcji dekorowania korytarzy łukami i zamiarem ukrycia nowych rur po lewej i prawej stronie korytarza.

Korytarz na I piętrze.
Po prawej sala nr 227/216, po lewej 214/203. Trwający obecnie remont uwzględniał w swoich celach montaż systemu wentylacji i oddymiania piwnicy, którego wlot i wylot powietrza umiejscowiono na dachu. Rury transportujące powietrze między dachem a piwnicą przeprowadzono w miejscu widocznym na zdjęciu. Wcześniej znajdował się tu dyskretny zabytkowy łuk z przyściennymi półfilarami z dekoracyjnymi gzymsami. Na zdjęciu można dostrzec efekt prac polegających na chęci zachowania historycznej koncepcji dekorowania korytarzy łukami i zamiarem ukrycia nowych rur po lewej i prawej stronie korytarza.

Korytarz na I piętrze.
Konstrukcja z poprzedniego zdjęcia – widok z drugiej strony. Podobna zabudowa znajduje się w tym miejscu również piętro niżej. Dla porównania – pierwotny kształt łuków jest widoczny na drugim planie w tle. Zdjęcie z 15.12.2023 pokazujące wspomniane rury przed obudowaniem → LINK. Zdjęcie z tego miejsca z 28.10.2022 pokazujące stan sprzed remontu → LINK. Oryginalne 100-letnie łuki pozostały zachowane wewnątrz obudowy i być może będą kiedyś ciekawym odkryciem dla przyszłych pokoleń.

Korytarz na I piętrze.
Konstrukcja z poprzedniego zdjęcia – widok z drugiej strony. Podobna zabudowa znajduje się w tym miejscu również piętro niżej. Dla porównania – pierwotny kształt łuków jest widoczny na drugim planie w tle. Zdjęcie z 15.12.2023 pokazujące wspomniane rury przed obudowaniem → LINK. Zdjęcie z tego miejsca z 28.10.2022 pokazujące stan sprzed remontu → LINK. Oryginalne 100-letnie łuki pozostały zachowane wewnątrz obudowy i być może będą kiedyś ciekawym odkryciem dla przyszłych pokoleń.

Korytarz na I piętrze.
Na wprost znajduje się aula, a po lewej stronie sala od historii (213/202). W jej sąsiedztwie wybudowano ścianę oddzielającą korytarz od klatki schodowej przy auli. Ściana powstała w celach przeciwpożarowych – ma powstrzymywać rozprzestrzenianie się ewentualnego pożaru wzdłuż szkoły. W istniejącym otworze zostaną zamonontowane ognioodporne drzwi „pełne”, bez przeszkleń. Prześwit dużego skrzydła planowanych drzwi – 90 cm.

Korytarz na I piętrze.
Na wprost znajduje się aula, a po lewej stronie sala od historii (213/202). W jej sąsiedztwie wybudowano ścianę oddzielającą korytarz od klatki schodowej przy auli. Ściana powstała w celach przeciwpożarowych – ma powstrzymywać rozprzestrzenianie się ewentualnego pożaru wzdłuż szkoły. W istniejącym otworze zostaną zamonontowane ognioodporne drzwi „pełne”, bez przeszkleń. Prześwit dużego skrzydła planowanych drzwi – 90 cm.

Korytarz na I piętrze.
Ściana przeciwpożarowa z poprzedniego zdjęcia – widok z drugiej strony. Widoczne wkomponowanie nowej ściany w zabytkowy łuk z gzymsami. Za plecami osoby fotografującej znajduje się aula.

Korytarz na I piętrze.
Ściana przeciwpożarowa z poprzedniego zdjęcia – widok z drugiej strony. Widoczne wkomponowanie nowej ściany w zabytkowy łuk z gzymsami. Za plecami osoby fotografującej znajduje się aula.

Korytarz na I piętrze.
Zabytkowe barierki przed aulą – będące prawdopodobnie jedynym elementem wyposażenia szkoły pochodzącym sprzed ok. 100 lat – zdemontowano, gdyż ich dotychczasowa wysokość nie spełniała dzisiejszych norm. Obecnie trwa ich renowacja i podwyższenie. Po zakończeniu prac zostaną zainstalowane z powrotem na swoim miejscu.

Korytarz na I piętrze.
Zabytkowe barierki przed aulą – będące prawdopodobnie jedynym elementem wyposażenia szkoły pochodzącym sprzed ok. 100 lat – zdemontowano, gdyż ich dotychczasowa wysokość nie spełniała dzisiejszych norm. Obecnie trwa ich renowacja i podwyższenie. Po zakończeniu prac zostaną zainstalowane z powrotem na swoim miejscu.

Korytarz na I piętrze.
Zabytkowe barierki przed aulą – będące prawdopodobnie jedynym elementem wyposażenia szkoły pochodzącym sprzed ok. 100 lat – zdemontowano, gdyż ich dotychczasowa wysokość nie spełniała dzisiejszych norm. Obecnie trwa ich renowacja i podwyższenie. Po zakończeniu prac zostaną zainstalowane z powrotem na swoim miejscu.

Korytarz na I piętrze.
Zabytkowe barierki przed aulą – będące prawdopodobnie jedynym elementem wyposażenia szkoły pochodzącym sprzed ok. 100 lat – zdemontowano, gdyż ich dotychczasowa wysokość nie spełniała dzisiejszych norm. Obecnie trwa ich renowacja i podwyższenie. Po zakończeniu prac zostaną zainstalowane z powrotem na swoim miejscu.

Sala nr 212/201.
Pracownia języka polskiego. Również w tej sali pojawiła się zabudowa nowego pionu wentylacyjnego prowadzącego z piwnicy na dach (fragment szarej ściany po lewej stronie).

Sala nr 212/201.
Pracownia języka polskiego. Również w tej sali pojawiła się zabudowa nowego pionu wentylacyjnego prowadzącego z piwnicy na dach (fragment szarej ściany po lewej stronie).

Sala nr 212/201.
Pracownia języka polskiego. Również w tej sali pojawiła się zabudowa nowego pionu wentylacyjnego prowadzącego z piwnicy na dach (fragment szarej ściany).

Sala nr 212/201.
Pracownia języka polskiego. Również w tej sali pojawiła się zabudowa nowego pionu wentylacyjnego prowadzącego z piwnicy na dach (fragment szarej ściany).

Sala nr 301/301.
Pracownia informatyczna. Trwa układanie nowego parkietu.

Sala nr 301/301.
Pracownia informatyczna. Trwa układanie nowego parkietu.

Sala nr 302/302.
Pracownia informatyczna. W kilku salach, m.in. w 302, parkiety były niedawno wymieniane i ze względu na ich dobry stan nie przeprowadza się ich wymiany, a jedynie odświeżenie. Na zdjęciu trwa cyklinowanie dotychczasowego parkietu.

Sala nr 302/302.
Pracownia informatyczna. W kilku salach, m.in. w 302, parkiety były niedawno wymieniane i ze względu na ich dobry stan nie przeprowadza się ich wymiany, a jedynie odświeżenie. Na zdjęciu trwa cyklinowanie dotychczasowego parkietu.

Sala nr 308/315.
Pracownia informatyczna. Na podłodze wykonano wylewkę poziomującą pod ułożenie parkietu.

Sala nr 308/315.
Pracownia informatyczna. Na podłodze wykonano wylewkę poziomującą pod ułożenie parkietu.

Zdjęcia z 17 stycznia 2024


Piwnica, klatka schodowa od strony wejścia bocznego.
Ściany obłożono kamieniem dekoracyjnym.

Piwnica, klatka schodowa od strony wejścia bocznego.
Ściany obłożono kamieniem dekoracyjnym.

Sala 002/005.
Sala będzie pełniła rolę „zaplecza” dla sali 009/004. Znajdą się tutaj meble warsztatowe i dwie obrabiarki edukacyjne CNC: tokarka i frezarka dla zawodów: operator obrabiarek skrawających i technik mechanik (mechatronik). Po lewej przygotowano przyłącze do umywalki.

Sala 002/005.
Sala będzie pełniła rolę „zaplecza” dla sali 009/004. Znajdą się tutaj meble warsztatowe i dwie obrabiarki edukacyjne CNC: tokarka i frezarka dla zawodów: operator obrabiarek skrawających i technik mechanik (mechatronik). Po lewej przygotowano przyłącze do umywalki.

Sala 002/005.
W widocznej pod sufitem zabudowie zamontowano rury wodociągowe.

Sala 002/005.
W widocznej pod sufitem zabudowie zamontowano rury wodociągowe.

Sala 009/004.
Dawna pracownia wytrzymałości materiałów zostanie przekształcona w pracownię CNC oraz rysunku technicznego CAD/CAM.

Sala 009/004.
Dawna pracownia wytrzymałości materiałów zostanie przekształcona w pracownię CNC oraz rysunku technicznego CAD/CAM.

Sala 009/004.
Pod sufitem widoczne otwory systemu wentylacji.

Sala 009/004.
Pod sufitem widoczne otwory systemu wentylacji.

WC męski (pomieszczenie nr 022C/025).
Jedno z trzech pomieszczeń kotłowni (dotychczas niedostępne z wnętrza szkoły) uległo przebudowie i zostało udostępnione dla uczniów jako nowe WC. Dawniej za ścianą znajdował się podziemny skład opału. Pomieszczenie od wielu lat nie posiada okien, jednak zdjęcia z 1950 r. pokazują, że na widocznej na zdjęciu ścianie istniało wówczas pod sufitem małe kwadratowe okno. Kotłownia (węzeł cieplny) w piwnicy dalej będzie funkcjonować, lecz od tego momentu zajmuje już tylko dwa pomieszczenia.

WC męski (pomieszczenie nr 022C/025).
Jedno z trzech pomieszczeń kotłowni (dotychczas niedostępne z wnętrza szkoły) uległo przebudowie i zostało udostępnione dla uczniów jako nowe WC. Dawniej za ścianą znajdował się podziemny skład opału. Pomieszczenie od wielu lat nie posiada okien, jednak zdjęcia z 1950 r. pokazują, że na widocznej na zdjęciu ścianie istniało wówczas pod sufitem małe kwadratowe okno. Kotłownia (węzeł cieplny) w piwnicy dalej będzie funkcjonować, lecz od tego momentu zajmuje już tylko dwa pomieszczenia.

Piwnica, klatka schodowa na końcu szkoły.
W tym miejscu zakończono prace związane z kładzeniem płytek granitowych na schodach i kamienia ozdobnego na ścianie – widoczne świeżo wykończone połączenie obu materiałów.

Piwnica, klatka schodowa na końcu szkoły.
W tym miejscu zakończono prace związane z kładzeniem płytek granitowych na schodach i kamienia ozdobnego na ścianie – widoczne świeżo wykończone połączenie obu materiałów.

Piwnica, klatka schodowa na końcu szkoły.
W tym miejscu zakończono prace związane z kładzeniem płytek granitowych na schodach i kamienia ozdobnego na ścianie – widoczne świeżo wykończone połączenie obu materiałów.

Piwnica, klatka schodowa na końcu szkoły.
W tym miejscu zakończono prace związane z kładzeniem płytek granitowych na schodach i kamienia ozdobnego na ścianie – widoczne świeżo wykończone połączenie obu materiałów.

Korytarz na parterze.
Po prawej pokój nauczycielski. Rozpoczął się montaż sufitu podwieszanego.

Korytarz na parterze.
Po prawej pokój nauczycielski. Rozpoczął się montaż sufitu podwieszanego.

Pomieszczenie nr 119/122.
Dawny gabinet pielęgniarki podzielono na dwie części i urządzono z nich WC damskie i męskie. Na zdjęciu WC męskie, które będzie wyposażone po lewej stronie w 2 pisuary i 2 kabiny, a po prawej w 4 umywalki. Jest to najmniejsza toaleta uczniowska, pozostałe 3 toalety męskie będą wyposażone w 4-5 pisuarów i 4-5 kabin. Tymczasem nowy gabinet pielęgniarki powstanie w dawnym zapleczu sali nr 120/125.

Pomieszczenie nr 119/122.
Dawny gabinet pielęgniarki podzielono na dwie części i urządzono z nich WC damskie i męskie. Na zdjęciu WC męskie, które będzie wyposażone po lewej stronie w 2 pisuary i 2 kabiny, a po prawej w 4 umywalki. Jest to najmniejsza toaleta uczniowska, pozostałe 3 toalety męskie będą wyposażone w 4-5 pisuarów i 4-5 kabin. Tymczasem nowy gabinet pielęgniarki powstanie w dawnym zapleczu sali nr 120/125.

Sala nr 120/125.
Jest to dawna pracownia CNC, która przed remontem posiadała „schodkową” podłogę. Nie będzie ona już odtwarzana, sala od tego momentu będzie miała podłogę tradycyjnie płaską. Na zdjęciu widać podłogę z desek – jest to materiał, jakim dawniej była wyłożona podłoga w większości szkoły. Dla porównania zdjęcie z roku ok. 1955, na którym widać ten rodzaj podłogi będący w użytku – zdjęcie zostało wykonane w innej sali – nr 227/216 → LINK. Więcej archiwalnych zdjęć szkoły znajduje się w menu:
O szkole ≫ Historia szkoły ≫ Galeria archiwalnych zdjęć → LINK.

Sala nr 120/125.
Jest to dawna pracownia CNC, która przed remontem posiadała „schodkową” podłogę. Nie będzie ona już odtwarzana, sala od tego momentu będzie miała podłogę tradycyjnie płaską. Na zdjęciu widać podłogę z desek – jest to materiał, jakim dawniej była wyłożona podłoga w większości szkoły. Dla porównania zdjęcie z roku ok. 1955, na którym widać ten rodzaj podłogi będący w użytku – zdjęcie zostało wykonane w innej sali – nr 227/216 → LINK. Więcej archiwalnych zdjęć szkoły znajduje się w menu:
O szkole ≫ Historia szkoły ≫ Galeria archiwalnych zdjęć → LINK.

Sala nr 120/125.
Ze względu na zadowalający stan desek podłogowych nie przewiduje się ich demontażu. Zostaną na nich położone płyty OSB lub sklejki w celu wyrównania nawierzchni, a na nich zamontowany zostanie nowy parkiet.

Sala nr 120/125.
Ze względu na zadowalający stan desek podłogowych nie przewiduje się ich demontażu. Zostaną na nich położone płyty OSB lub sklejki w celu wyrównania nawierzchni, a na nich zamontowany zostanie nowy parkiet.

Pomieszczenie nr 122/korytarz do windy.
W miejscu okna niebawem znajdować się będzie wejście do zewnętrznej windy, a pomieszczenie będzie pełniło otwarty fragment korytarza. Tutaj również ujawniła się historyczna nawierzchnia z desek.

Pomieszczenie nr 122/korytarz do windy.
W miejscu okna niebawem znajdować się będzie wejście do zewnętrznej windy, a pomieszczenie będzie pełniło otwarty fragment korytarza. Tutaj również ujawniła się historyczna nawierzchnia z desek.

Hol szkoły.
Widok od strony sekratariatu uczniowskiego w kierunku wejścia głównego. Trwa wylewanie masy samopoziomującej pod ułożenie nowej podłogi z płytek granitowych.

Hol szkoły.
Widok od strony sekratariatu uczniowskiego w kierunku wejścia głównego. Trwa wylewanie masy samopoziomującej pod ułożenie nowej podłogi z płytek granitowych.

Hol szkoły.
Widok od strony sekratariatu uczniowskiego na wprost w kierunku gabinetu dyrektora. Trwa wylewanie masy samopoziomującej pod ułożenie nowej podłogi z płytek granitowych.

Hol szkoły.
Widok od strony sekratariatu uczniowskiego na wprost w kierunku gabinetu dyrektora. Trwa wylewanie masy samopoziomującej pod ułożenie nowej podłogi z płytek granitowych.

Parter, klatka schodowa przy sekretariacie uczniowskim.
Zostały wykonane okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

Parter, klatka schodowa przy sekretariacie uczniowskim.
Zostały wykonane okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

I piętro, klatka schodowa przy auli.
Zostały wykonane okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

I piętro, klatka schodowa przy auli.
Zostały wykonane okładziny stopni schodów z płytek granitowych.

Korytarz na I piętrze.
Na obudowie rur instalacji wentylacyjno-oddymiającej wykonano ozdobne gzymsy nawiązujące do zdobień znajdujących się na wcześniejszych oryginalnych półfilarach.

Korytarz na I piętrze.
Na obudowie rur instalacji wentylacyjno-oddymiającej wykonano ozdobne gzymsy nawiązujące do zdobień znajdujących się na wcześniejszych oryginalnych półfilarach.

Korytarz na I piętrze.
W nową ścianę przeciwpożarową zostały wstawione ognioodporne drzwi. Ściana rozdziela I piętro między salą nr 213/202 a najbliższą klatką schodową, aulą i salą nr 212/201. Przejście po prawej prowadzi do projektowanej windy.

Korytarz na I piętrze.
W nową ścianę przeciwpożarową zostały wstawione ognioodporne drzwi. Ściana rozdziela I piętro między salą nr 213/202 a najbliższą klatką schodową, aulą i salą nr 212/201. Przejście po prawej prowadzi do projektowanej windy.

Sala nr 227/216.
Tu również ujawniła się stara podłoga z desek oryginalnie położonych w latach 1950-1953 w trakcie budowy tego fragmentu szkoły.

Sala nr 227/216.
Tu również ujawniła się stara podłoga z desek oryginalnie położonych w latach 1950-1953 w trakcie budowy tego fragmentu szkoły.

Sala nr 227/216.
Tu również ujawniła się stara podłoga z desek oryginalnie położonych w latach 1950-1953 w trakcie budowy tego fragmentu szkoły.

Sala nr 227/216.
Tu również ujawniła się stara podłoga z desek oryginalnie położonych w latach 1950-1953 w trakcie budowy tego fragmentu szkoły.

Sala nr 227/216.
Zbliżenie na starą podłogę położoną w latach 1950-1953.

Sala nr 227/216.
Zbliżenie na starą podłogę położoną w latach 1950-1953.

Korytarz na II piętrze.
Widok w kierunku końca szkoły, po lewej otwarte drzwi do sali nr 222/210. Rozpoczął się montaż sufitu podwieszanego.

Korytarz na II piętrze.
Widok w kierunku końca szkoły, po lewej otwarte drzwi do sali nr 222/210. Rozpoczął się montaż sufitu podwieszanego.

Korytarz na II piętrze.
Widok od strony łącznika na salę gimnastyczną, po prawej otwarte drzwi do sali nr 222/210. W miejsce dawnych żyrandoli zaprojektowano panele LED w suficie podwieszanym. Ich załączaniem będą sterowały czujniki ruchu. Zaplanowano także kilka opraw oświetlenia awaryjnego o mocy 3 W zapewniającego pracę na bateriach przez min. 1 godzinę.

Korytarz na II piętrze.
Widok od strony łącznika na salę gimnastyczną, po prawej otwarte drzwi do sali nr 222/210. W miejsce dawnych żyrandoli zaprojektowano panele LED w suficie podwieszanym. Ich załączaniem będą sterowały czujniki ruchu. Zaplanowano także kilka opraw oświetlenia awaryjnego o mocy 3 W zapewniającego pracę na bateriach przez min. 1 godzinę.

Sala nr 307/313.
Trwa cyklinowanie parkietu.

Sala nr 307/313.
Trwa cyklinowanie parkietu.

Sala nr 307/313.
Trwa cyklinowanie parkietu.

Sala nr 307/313.
Trwa cyklinowanie parkietu.

Budynek szkoły od strony Wisły.
Widoczne układanie płyt styropianowych na ścianach zaplecza Orlika i sali nr 110/111.

Budynek szkoły od strony Wisły.
Widoczne układanie płyt styropianowych na ścianach zaplecza Orlika i sali nr 110/111.

Budynek szkoły od frontu.
Dobiega końca kładzenie płyt styropianowych na lewej części frontu szkoły.

Budynek szkoły od frontu.
Dobiega końca kładzenie płyt styropianowych na lewej części frontu szkoły.

Budynek szkoły od strony dawnych warsztatów szkolnych.
Widoczne prace termomodernizacyjne na ścianach pomieszczeń wicedyrektora, sekretariatu uczniowskiego i pedagoga oraz piętro wyżej – sceny auli i jej zaplecza.

Budynek szkoły od strony dawnych warsztatów szkolnych.
Widoczne prace termomodernizacyjne na ścianach pomieszczeń wicedyrektora, sekretariatu uczniowskiego i pedagoga oraz piętro wyżej – sceny auli i jej zaplecza.

Budynek szkoły od strony dawnych warsztatów szkolnych.
Trwa układanie rusztowania wzdłuż tylnej części szkoły. Na pierwszym planie ogrodzony teren budowy bezpośredniego zejścia do szatni.

Budynek szkoły od strony dawnych warsztatów szkolnych.
Trwa układanie rusztowania wzdłuż tylnej części szkoły. Na pierwszym planie ogrodzony teren budowy bezpośredniego zejścia do szatni.

Budynek szkoły od tyłu.
Trwa układanie rusztowania wokół tylnej części szkoły.

Budynek szkoły od tyłu.
Trwa układanie rusztowania wokół tylnej części szkoły.

Budynek szkoły od tyłu.
Trwa układanie rusztowania wokół tylnej części szkoły.

Budynek szkoły od tyłu.
Trwa układanie rusztowania wokół tylnej części szkoły.

Budynek szkoły od strony boisk Orlik.
Trwa układanie płyt styropianowych na ścianach zaplecza Orlika i sali nr 110/111.

Budynek szkoły od strony boisk Orlik.
Trwa układanie płyt styropianowych na ścianach zaplecza Orlika i sali nr 110/111.